onsdag 28 juli 2010

Tillbaks i Miami

Fortsätter på US 1 mot Miami, men regn gör att jag måste stanna över i Ft Lauderdale. Nästa dag sluts kretsen och resan har nått sitt slut - nästan. 










Totalt har jag kört 12300 miles på motorcykeln, vilket blir 1968 mil på svenska.



Tar in på The Clay Hotel, som ligger vid Miami South Beach. Ett kombinerat hotell och vandrarhem. En natt kostar 20 usd, men får en natt gratis om jag stannar en vecka.


















Nu måste motorcykeln säljas och börjar med en ordentlig rengöring,...














... passar på att äta frukost medan motorcykeln tvättas och vaxas.



Kör till en Honda-dealer, men de köper inte in motorcyklar just nu. Återvänder till hotellet, för att nästa morgon köra till Southwest Cycle Co, ... trodde jag.

Men vart har mc-nyckeln tagit vägen? Nyckeln till hojen är plötsligt spårlöst försvunnen! Kollar kläder, packning, hotell, restauranger jag besökt, men nyckeln förblir borta! Har inget annat val än att ringa till en låssmed, men mobilen har tydligen gått sönder. Lånar en telefon på hotellet och efter 5-6 telefonsamtal lyckas jag få tag på en duglig låssmed. En kubansk låssmed som tydligen känner Stina Dabrowski, lyckas fixa låset på fem minuter. Han ger mig också två nycklar, till en total kostnad på 120 usd, suck. 

Nästan fyra timmar försenad anländer jag till affären. Vill nu sätta tillbaka ryggstödet (sissybar) som lagrats i butiken, för att kunna ta mer säljande bilder. Men de verkar ha slarvat bort ryggstödet! Jaha, får väl nöja mig med de bilder jag redan tagit på hojen. De värderar motorcykeln efter  Blackbook Motorcycle Value Guide, till 3050 usd. De köper dock inte in motorcyklar utan tar 10 procent av försäljningsvärdet som ägaren bestämmer. Jag hade redan bestämt mig för 2500 usd, de tar alltså 250 usd, den dag de säljer motorcykeln. Efter diverse pappersarbete och kvitton, lämnar jag butiken och tar bussen till Miami Beach.

Nästa steg är att sätta in en annons i magasinet, Cycle Trader och annonsera på webben (http://www.cycletrader.com/).
Tyvärr tar det 72 timmar innan annonsen aktiveras på webben, men annonsen kommer tydligen med i magasinet som ges ut den 28 Juli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar